Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Częste pytania

Poniżej znajdują się przygotowane przez nas odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, dotyczące użytkowania kotła oraz czynności z nim związanych.

Wygląd płomienia w zależności od nastaw nadmuchu?

Poniżej, na przykładzie palnika peletowego przedstawiono graficznie wygląd płomienia dla różnych nastaw wartości nadmuchu (ilości powietrza dostarczanego na palenisko przy tej samej, niezmiennej ilości paliwa). Analogicznie, wygląd poszczególnych płomieni odnosi się do głowić żeliwnych i ceramicznych urządzeń AZSB i APSB.

1.Zbyt duża ilość nadmuchu / powietrza. Płomień jasny, krótki, poszarpany, porozrywany.

2.Optymalnie dobrana ilość nadmuchu / powietrza.

3.Zbyt mała ilość nadmuchu / powietrza. Płomień ciemnopomarańczowy, długi z oznakami kopcenia na końcach.

Dlaczego pompa C.o. nie włącza się pomimo osiągniecia temp. jej włączenia?

Powodem nie włączania się pompy c.o. (obiegowej) może być ustawienie priorytetu c.w.u. (bojler) lub trybu letniego.

Co zrobić gdy wydostaje się dym ze zbiornika?

Powodów wydostawania się dymu ze zbiornika paliwa może być kilka.
Jednym z nich może być słaby ciąg kominowy. Sprawdzenia można dokonać w bardzo prosty sposób. Wyłączyć urządzenie, uchylić lekko jedne z drzwiczek i przyłożyć podpalony kawałek np. gazety. Powinniśmy zaobserwować wyraźne kierowanie się (wciąganie) płomienia do wnętrza kotła.
Innym powodem może być zanieczyszczenie komór kotła. Należy otworzyć wyczystki i oczyścić powierzchnie wymiany z produktów spalania.
Zbyt duża moc nadmuchu może spowodować wzrost ciśnienia w komorze spalania co w efekcie może doprowadzić do tego, że część spalin będzie przedostawać się do zbiornika.
Niewłaściwa pozycja przepustnicy spalin w czopuchu (zbyt mocno zdławiony przepływ) może powodować wzrost ciśnienia w kotle a w efekcie przedostawanie się dymu do zbiornika.
Uszkodzona uszczelka pokrywy zbiornika także może być przyczyną przedostawania się dymu do zbiornika.

Czy potrzebne jest zastosowanie zaworu cztero lub trójdrogowego ?

Woda krążąca w obiegu grzewczym po przepłynięciu przez grzejniki oddaje ciepło i trafiając z powrotem do kotła ma niską temperaturę.
Temperatura wody powrotnej poniżej 55ºC może powodować pocenie / skraplanie się kotła pary wodnej zawartej w spalinach. Woda na wymienniku kotła powoduje jego korozję.
Zawór trójdrogowy lub czterodrogowy miesza wodę wracającą z obiegu grzewczego z gorącą wodą z kotła zasilającą obieg grzewczy.
Zastosowanie w instalacji zaworu trójdrogowego lub czterodrogowego sprawia, że kocioł ma dłuższą żywotność oraz pracuje z większą sprawnością.

Nagły wzrost temperatury lub ciśnienia w kotle ?

Może być spowodowane brakiem odbioru ciepła, zamarznięciem naczynia przelewowego lub zamknięciem zaworów na instalacji - należy wtedy ocieplić naczynie wzbiorcze i odpowiednio otworzyć zawory.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl